Spelprogrammerare hos indiespelutvecklare

Clifftop Games AB söker omgående en spelprogrammerare på heltid till vårt växande team, där du skulle bli vår tredje anställd och jobba i tätt samarbete med vår Creative Director här på plats i Hedemora. 
Rollen är bred och flexibel (inklusive flextid), så personen vi söker bör vara initiativrik, driven och målinriktad. Du passar antagligen bra för rollen om du ser dig som mer resultatsorienterad än intresserad av ingående teknisk fördjupning inom ett visst område.
Du kommer att jobba på en rad olika plattformar och primärt med gameplaykod i Unity. Till några av dina andra ansvarsområden hör diverse tekniska utmaningar knutna till konsoler och mobilplattformar, underhåll och portningar av våra existerande titlar, och förbättringar av de verktyg och tekniska processer vi använder.
I ett litet team som detta kommer det även finnas goda förutsättningar för att påverka den kreativa riktningen av våra spel, om du har ett intresse inom områden som game design och narrative design.
Vi söker främst en person som har några års erfarenhet av professionell spelutveckling, alternativt en fin portfolio av fritidsprojekt i en etablerad motor som Unity eller Unreal.
Ansvarsområden:
Gameplayprogrammering i Unity Engine.
Diverse tekniskt arbete relaterat till att utveckla till många plattformar.
Optimering och förbättring av existerande kod.
Portning och underhåll av tidigare titlar.
Utveckling av olika verktyg, främst i form av Unity Editor extensions.

Krav:
2 års erfarenhet av professionell programmering i någon form.
Grundläggande kunskaper inom Unity Engine.
Goda kunskaper i C# och hyfsad koll på C++.
Ett brinnande intresse för spel!

Meriterande:
Erfarenhet av professionell spelutveckling.
Erfarenhet av spelutveckling på konsol.
Erfarenhet av att utveckla till mobila plattformar.
Erfarenhet av source control, agile och scrum.

In English: www.clifftopgames.com/jobs/

C++ Unity C#

Clifftop Games AB

Hedemora

Ansökan skickas till

jobs@clifftopgames.com

Ansök senast

19 april 2020